
Bohaterem Jestem jest jedenastoletni Kundel, chłopiec który po ucieczce z domu dziecka postanawia wrócić do domu. Odrzucony przez matkę, zamieszkuje na opuszczonej barce i próbuje żyć na własny rachunek. Bratnią duszę znajduje w Kuleczce, dziewczynie mieszkającej w bogatym, na pozór „normalnym” domu.
Mimo wielu różnic, dzieci łączy dojrzałe i bolesne poczucie braku akceptacji. Emocjonalnie poranione dzieci szukają bliskości, cierpią i przeżywają baśniową miłość w poetyckim anturażu.
Dorota Kędzierzawska opowiada o swych małych bohaterach w baśniowej konwencji. Pięknie fotografowany przez Artura Reinharta filmowy świat nie ma nic wspólnego z reportażowym rejestrowaniem rzeczywistości, choć reżyser przyznaje, że to historia właściwie z życia wzięta, bo inspirowana notką z gazety.
Dominika Wernikowska, Wystarczy być, Filmweb.plTo było jak zrządzenie losu. W moich filmach zawsze więcej jest milczenia, niż słów. Dlatego muzyka pełni w nich bardzo ważną rolę. A w partyturach Nymana jest niezbędna dla mnie rozległa przestrzeń, która wydaje się transcendować spoza kadru. Każda z jego kompozycji ma autorski stempel. To zawsze jest Nyman - charakterystyczny styl, który można rozpoznać od pierwszych akordów.
Dorota KędzierzawskaDołącz do wydarzenia na FB!
Czas trwania: 95'
Polska
Reżyseria: Dorota Kędzierzawska
Zdjęcia: Artur Reinhart
Produkcja: Wiesław Łysakowski
Rok produkcji: 2005DOROTA KĘDZIERZAWSKA
Reżyser, scenarzystka, córka Jadwigi Kędzierzawskiej. W latach 1976 - 1978 studiowała na Wydziale Kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego. W 1981 roku ukończyła Wydział Reżyserii PWSTviT w Łodzi (początkowo studiowała w Moskwie na Wydziale Reżyserii Wszechrosyjskiego Państwowego Instytutu Kinematografii im. S.A. Gierasimowa). Dorota Kędzierzawska jest reżyserem charakterystycznym. W czasach, gdy reżyserzy coraz częściej sięgają po wzorce kina amerykańskiego, ona robi filmy przyciszone, pełne bólu i refleksji nad osamotnieniem człowieka. Jej obrazy nie ściągają do kin tłumów. Ale dla tych, którzy je przeżyją, stają się ważne.
Artur Reinhart
Operator, montażysta i producent. Współtwórca sukcesów filmów Doroty Kędzierzawskiej. Jego pierwszą samodzielną pracą był dokument Marcela Łozińskiego „Miejsce urodzenia” zaś pierwsze szlify przy filmie fabularnym zdobył tworząc zdjęcia do filmu Piotra Łazarkiewicza "Pora na czarownice". Reinhart szybko ugruntował swoją pozycję jednego z najciekawszych polskich operatorów, jego zdjęcia charakteryzują się dbałością o piękno kadru i często są dalekie od realizmu, które w zderzeniu z brutalnością opowiadanych historii nie pozostawiają nikogo obojętnym.