Madame Satã to opowieść o João Francisco dos Santosie – legendarnym ulicznym bandycie, który marzy o tym, żeby występować na scenie. Akcja rozgrywa się w latach 30. i 40. XX wieku, w Lapie, biednej dzielnicy Rio de Janeiro zamieszkanej głównie przez złodziei i prostytutki. Dos Santos zostaje niesłusznie oskarżony o kradzież i trafia do więzienia. Po odbyciu kary zaczyna występować w barze jako drag queen, tworząc ekscentryczną postać Madame Satã. Ten zmysłowy, gorączkowy film zrywa z linearną narracją, kamera dokumentuje barwne życie Lapy, świat alfonsów, prostytutek, tancerzy samby, barów i burdeli pełnych dymu i zapachu tanich perfum.
Film Madame Sata został wybrany przez Marcelo Evelina.
BRAZYLIA
KARIM AÏNOUZ (ur. 1966) jest brazylijskim reżyserem i artystą wizualnym. Premiera Madame Satã, jego pierwszego filmu fabularnego, odbyła się w 2002 r. na festiwalu w Cannes. Jego filmy krótkometrażowe oraz instalacje były pokazywane w wielu miejscach, m.in. w Whitney Museum of American Art Biennial, São Paulo Biennial oraz Sharjah Biennial. W 2012 r. został zaproszony do jury festiwalu w Cannes i wziął udział w projekcie Cathedrals of Culture, telewizyjnym serialu dokumentalnym 3D, którego producentem był Wim Wenders, a jednym z reżyserów Karim Aïnouz. Był również współscenarzystą filmu Waltera Sallesa W cieniu słońca (2001).